Tag Archives: Penn State

Gay Penn State coach Jerry Sandusky charged with sexually assaulting boys

Warning: this post contains very graphic subject matter. Reader discretion is advised. Do not read this if you are under the age of 18.

Associated Press reports on the homosexual Penn State coach who sexually abused boys.


An explosive sex abuse scandal and allegations of a cover-up rocked Happy Valley after former Penn State defensive coordinator Jerry Sandusky, once considered Joe Paterno’s heir apparent, was charged with sexually assaulting eight boys over 15 years. Among the allegations was that a graduate assistant saw Sandusky assault a boy in the shower at the team’s practice center in 2002.

[…]Sandusky, 67, was arrested Saturday and released on $100,000 bail after being arraigned on 40 criminal counts. Curley, 57, and Schultz, 62, were expected to turn themselves in on Monday in Harrisburg.

The allegations against Sandusky, who started The Second Mile in 1977, range from sexual advances to touching to oral and anal sex. The young men testified before a state grand jury that they were in their early teens when some of the abuse occurred; there is evidence even younger children may have been victimized. Sandusky’s attorney Joe Amendola said his client has been aware of the accusations for about three years and has maintained his innocence.

[…]A preliminary hearing scheduled for Wednesday would likely be delayed, Amendola said. Sandusky is charged with multiple counts of involuntary deviate sexual intercourse, corruption of minors, endangering the welfare of a child, indecent assault and unlawful contact with a minor, as well as single counts of aggravated indecent assault and attempted indecent assault.

[…]The grand jury said eight boys were targets of sexual advances or assaults by Sandusky. None was named, and in at least one case, the jury said the child’s identity remains unknown to authorities.

One accuser, now 27, testified that Sandusky initiated contact with a ”soap battle” in the shower that led to multiple instances of involuntary sexual intercourse and indecent assault at Sandusky’s hands, the grand jury report said.

He said he traveled to charity functions and Penn State games with Sandusky, even being listed as a member of the Sandusky family party for the 1998 Outback Bowl and 1999 Alamo Bowl. But when the boy resisted his advances, Sandusky threatened to send him home from the Alamo Bowl, the report said.

Sandusky also gave him clothes, shoes, a snowboard, golf clubs, hockey gear and football jerseys, and even guaranteed that he could walk on to the football team, the grand jury said, and the boy also appeared with Sandusky in a photo in Sports Illustrated. He testified that Sandusky once gave him $50 to buy marijuana, drove him to purchase it and then drove him home as the boy smoked the drug.

The first case to come to light was a boy who met Sandusky when he was 11 or 12, the grand jury said. The boy received expensive gifts and trips to sports events from Sandusky, and physical contact began during his overnight stays at Sandusky’s home, jurors said. Eventually, the boy’s mother reported the allegations of sexual assault to his high school, and Sandusky was banned from the child’s school district in Clinton County in 2009. That triggered the state investigation that culminated in charges Saturday.

But the report also alleges much earlier instances of abuse and details failed efforts to stop it by some who became aware of what was happening.

Another child, known only as a boy about 11 to 13, was seen by a janitor pinned against a wall while Sandusky performed oral sex on him in fall 2000, the grand jury said.

And in 2002, Kelly said, a graduate assistant saw Sandusky sexually assault a naked boy, estimated to be about 10 years old, in a team locker room shower. The grad student and his father reported what he saw to Paterno, who immediately told Curley, prosecutors said.

This reminds me of the case where a gay Duke University official adopted a black 5-year old child and then offered him to other gay men for sex on the internet, in exchange for money.


Frank Lombard is an associate director at Duke University’s Global Health Institute and a homosexual who was charged last week with the molestation of his adopted 5-year-old black son and actively trying to sell him for sex on the internet.

The 40 words above are 40 more than the Main Stream Media has said on this horrible story.

In nearly a week since Lombard was arrested, not one national broadcast or cable television news show has picked up the story. Compare this to the weeks on end of sensational coverage of the white male lacrosse players of the same university charged with rape several years ago.

At the time of this post not one television show has reported the story and only 17 newspapers in the United States featured it – a majority of which are only small local newspapers.

And most of these articles cited the American Press’ report on the events, which was as follows:

AP) WASHINGTON – A Duke University official has been arrested and charged with offering his adopted 5-year-old son for sex.

Frank Lombard, the school’s associate director of the Center for Health Policy, was arrested after an Internet sting, according to the FBI’s Washington field office and the city’s police department.

According to an affidavit by District of Columbia Police Det. Timothy Palchak, an unnamed informant facing charges in his own child sex case led authorities to Lombard.

Authorities said that Lombard tried to persuade a person -who he did not know was a police officer -to travel to North Carolina to have sex with Lombard’s child.

The detective’s affidavit charges Lombard identified himself online as “perv dad for fun,” and says that in an online chat with the detective, Lombard said he had sexually molested his son, whom he adopted as an infant.

The court papers say Lombard also invited the undercover detective to North Carolina to have sex with the young boy, and even suggested which hotel he should use.”

In response to the AP report, which most of the newspapers used almost verbatim, Mike Adams of Townhall made the observation that “The Associate Press (AP) did not mention the fact that the five-year old offered up for molestation was black. Bringing that fact to light might be damaging to the political coalition that exists between blacks and gays. Nor did the AP mention that the adopted child is being raised by a homosexual couple. Bringing that fact to light might harm the gay adoption movement.”

With this shocking lack of coverage of an even more shocking story, many are asking why this did not make the front pages and top headlines like the Duke lacrosse team scandal did. Thomas Lifson of American Thinker posited that “identity politics … apparently trumps all sense of outrage.”

And here’s another similar story, this time from Scotland where the head of a gay youth organization was running a child sex ring.


Eight men in a Scottish paedophile ring have been found guilty of a series of “horrific” sex offences against children and babies.

[…]Two of the men – convicted sex offender Neil Strachan and gay rights campaigner James Rennie – were convicted of sex attacks on children.

Strachan, 41, and Rennie, 38, both from Edinburgh, were also found guilty of conspiring to abuse youngsters, as were three other members of the gang.

[…]The jury found Rennie, the former chief of LGBT Youth Scotland, an organisation dedicated to helping young gay people, guilty of molesting a young boy over more than four years.

The child was just three months old when the abuse began.

Those are the facts. I have no comments on them, and I will be strict about filtering comments to this post because of Obama’s law governing speech on controversial issues.

MUST-READ: What does Climategate really prove about global warming?

In my opinion, the most important thing to come out of the e-mail scandal is the source code for the graph generation program.

What does the CRU source code really say?

Here’s the source code for the file “briffa_sep98_e.pro“.

It contains this section of the code which defines an array of adjustments that will be applied to the raw data. The purpose of the adjustments according the programmers own comments (lines that start with ; are comments) is to hide the decline in temperatures, so that the graph will look like a hockey stick. In the words of the programmer, the adjustment is called a “fudge factor” and is “very artificial”.

Here’s the adjustment, called a fudge factor by the programmer:

2.6,2.6,2.6]*0.75 ; fudge factor

Line 3 creates the 20 subsets from the raw tree ring data, with each subset spanning 5 years. The subsets start in 1904. Line 4 (which wraps to the line 5) creates an array of 20 adjustments that will be applied to the raw data to change the original values. The data is stored in a variable called yrloc and the adjustments are stored in a variable called valadj.

The data is left alone from 1904-1928, adjusted downward from 1929-1943, lowered for 1949-1953 and then raised at the end.

…….. Fudge Factor
1904 0
1909 0
1914 0
1919 0
1924 0
1929 -0.1
1934 -0.25
1939 -0.3
1944 0
1949 -0.1
1954 0.3
1959 0.8
1964 1.2
1969 1.7
1974 2.5
1979 2.6
1984 2.6
1989 2.6
1994 2.6
1999 2.6

And then the adjustment is actually applied to the data here, and stored in a variable called yearlyadj (line 3).


The true believers respond

I notice that on Science Blogs, they are claiming that the adjument is never applied because the line that applies it is commented out. But they are using the briffa_sep98_d.pro file, not the briffa_sep98_e.pro file. Someone actually pointed that out to them in the comments, but they haven’t printed a correction.

Here’s a sample comment from the post showing how the global warmists respond:

Apparently similar code appears in another snippet the results of which weren’t commented out, but still, it doesn’t matter.

Well, it certainly doesn’t matter to the mainstream media since they didn’t report the story for two weeks.

Other comments in the source code explain that data is omitted

You should also know about comments in the source code like this:

Hide the decline

(Click for larger version)

When the missing data is added, the decline appears

Here’s the graph of temperatures with the full data set used.

Hide the decline

There’s the decline they’re trying to hide in red.

Re-considering the hockey stick graph

Take a look at this post from JoNova which re-caps the work of Canadian statistician Steve McIntyre.

Michael Mann’s hockey-stick graph needed to be corrected:

Jo writes:

In 1995 everyone agreed the world was warmer in medieval times, but CO2 was low then and that didn’t fit with climate models. In 1998, suddenly Michael Mann ignored the other studies and produced a graph that scared the world — tree rings show the “1990’s was the hottest decade for a thousand years”. Now temperatures exactly “fit” the rise in carbon! The IPCC used the graph all over their 2001 report. Government departments copied it. The media told everyone.

But Steven McIntyre was suspicious. He wanted to verify it, yet Mann repeatedly refused to provide his data or methods — normally a basic requirement of any scientific paper. It took legal action to get the information that should have been freely available. Within days McIntyre showed that the statistics were so flawed that you could feed in random data, and still make the same hockey stick shape nine times out of ten. Mann had left out some tree rings he said he’d included.

[…]Astonishingly, Nature refused to publish the correction. It was published elsewhere, and backed up by the Wegman Report, an independent committee of statistical experts.

And Keith Briffa’s hockey-stick graph that used cherry-picked data also needed to be corrected:

Jo writes:

In 2009 McIntyre did it again with Briffa’s Hockey Stick. After asking and waiting three years for the data, it took just three days to expose it too as baseless. For nine years Briffa had concealed that he only had 12 trees in the sample from 1990 onwards, and that one freakish tree virtually transformed the graph. When McIntyre graphed another 34 trees from the same region of Russia, there was no Hockey Stick.

The sharp upward swing of the graph was due to one single tree in Yamal.

Skeptical scientists have literally hundreds of samples. Unskeptical scientists have one tree in Yamal, and a few flawed bristlecones…

The CRU e-mails also reveal that CRU “scientists” sought to marginalize and persecute (Expelled?) individuals and scientific journals that disagreed with them. Is that science? Hiding your data and methods, and threatening people who disagree with you. Is that science?

So what does the graph of temperatures really look like?

Here’s what global temperatures have really done over time:

Does this graph show that global warming is man made? Do medieval knights drive around in SUVs too much? Well, if you are getting billions of dollars of taxpayer funding, then maybe they do. Maybe the data that shows that knights don’t drive SUVs is wrong. Maybe the data needs to be adjusted to show that knights DO drive SUVs. Maybe the sample needs to be tailored to prove that global warming is man-made.

Consider Melanie Phillips writing in the UK Spectator.

Melanie cites this e-mail about the Medieval Warming Period from Phil Jones, the director of the now disgraced Climate Research Unit at the University of East Anglia.The Medieval Warming Period is a period during the Middle Ages when the Earth’s temperature was higher than it is today.

Phil Jones writes:

Bottom line – their is no way the MWP (whenever it was) was as warm globally as the last 20 years. There is also no way a whole decade in the LIA period was more than 1 deg C on a global basis cooler than the 1961-90 mean. This is all gut feeling, no science, but years of experience of dealing with global scales and varaibility.

This is the director of the Climate Research Unit at the University of East Anglia. This lab forms the backbone of the the case for global warming alarmism. Is this science? Is this how a scientist is supposed to treat the data?

Follow the money

Billions of dollars in funding are at stake.


Consider the case of Phil Jones, the director of the CRU and the man at the heart of climategate. According to one of the documents hacked from his center, between 2000 and 2006 Mr. Jones was the recipient (or co-recipient) of some $19 million worth of research grants, a sixfold increase over what he’d been awarded in the 1990s.

Why did the money pour in so quickly? Because the climate alarm kept ringing so loudly: The louder the alarm, the greater the sums. And who better to ring it than people like Mr. Jones, one of its likeliest beneficiaries?

Thus, the European Commission’s most recent appropriation for climate research comes to nearly $3 billion, and that’s not counting funds from the EU’s member governments. In the U.S., the House intends to spend $1.3 billion on NASA’s climate efforts, $400 million on NOAA’s, and another $300 million for the National Science Foundation. The states also have a piece of the action, with California—apparently not feeling bankrupt enough—devoting $600 million to their own climate initiative. In Australia, alarmists have their own Department of Climate Change at their funding disposal.

And all this is only a fraction of the $94 billion that HSBC Bank estimates has been spent globally this year on what it calls “green stimulus”—largely ethanol and other alternative energy schemes—of the kind from which Al Gore and his partners at Kleiner Perkins hope to profit handsomely.

Supply, as we know, creates its own demand. So for every additional billion in government-funded grants (or the tens of millions supplied by foundations like the Pew Charitable Trusts), universities, research institutes, advocacy groups and their various spin-offs and dependents have emerged from the woodwork to receive them.

Popularizers like Al Gore would also benefit if the majority of non-scientists can be convinced that there is global warming, that global warming is man-made, and that government control of individuals and corporations is needed to fix the problem.

Here’s a simple explanation of how it works:

And the media covers up for them – they are lazy, ignorant of science, and they are overwhelmingly biased in favor of socialism.

Problems in the United States and New Zealand

Note: Christopher Horner of the Competitive Enterprise Institute is suing NASA in order to get them to release their data. And in New Zealand, climate “researchers” have been caught modifying the raw data to show global warming that isn’t there. Take a look at this UK Telegraph article that tells the story so far.

Related posts

Consider Melanie Phillips writing in the UK Spectator.

Melanie cites this e-mail about the Medieval Warming Period from Phil Jones, the director of the now disgraced Climate Research Unit at the University of East Anglia.The Medieval Warming Period is a period during the Middle Ages when the Earth’s temperature was higher than it is today.

Phil Jones writes:

Bottom line – their is no way the MWP (whenever it was) was as warm globally as the last 20 years. There is also no way a whole decade in the LIA period was more than 1 deg C on a global basis cooler than the 1961-90 mean. This is all gut feeling, no science, but years of experience of dealing with global scales and varaibility.