19 points that undermine the claims of global warming alarmists

From the Orange County Register. (H/T Verum Serum)

Here are a few items from a list of 19 serious problems with the evidence used to support man-made global warming alarmism:

ChinaGate – An investigation by the U.K.’s left-leaning Guardian newspaper found evidence that Chinese weather station measurements not only were seriously flawed, but couldn’t be located. “Where exactly are 42 weather monitoring stations in remote parts of rural China?” the paper asked. The paper’s investigation also couldn’t find corroboration of what Chinese scientists turned over to American scientists, leaving unanswered, “how much of the warming seen in recent decades is due to the local effects of spreading cities, rather than global warming?” The Guardian contends that researchers covered up the missing data for years.

HimalayaGate – An Indian climate official admitted in January that, as lead author of the IPCC’s Asian report, he intentionally exaggerated when claiming Himalayan glaciers would melt away by 2035 in order to prod governments into action. This fraudulent claim was not based on scientific research or peer-reviewed. Instead it was originally advanced by a researcher, since hired by a global warming research organization, who later admitted it was “speculation” lifted from a popular magazine. This political, not scientific, motivation at least got some researcher funded…

SternGate – One excuse for imposing worldwide climate crackdown has been the U.K.’s 2006 Stern Report, an economic doomsday prediction commissioned by the government. Now the U.K. Telegraph reports that quietly after publication “some of these predictions had been watered down because the scientific evidence on which they were based could not be verified.” Among original claims now deleted were that northwest Australia has had stronger typhoons in recent decades, and that southern Australia lost rainfall because of rising ocean temperatures. Exaggerated claims get headlines. Later, news reporters disclose the truth. Why is that?…

AmazonGate – The London Times exposed another shocker: the IPCC claim that global warming will wipe out rain forests was fraudulent, yet advanced as “peer-reveiwed” science. The Times said the assertion actually “was based on an unsubstantiated claim by green campaigners who had little scientific expertise,” “authored by two green activists” and lifted from a report from the World Wildlife Fund, an environmental pressure group. The “research” was based on a popular science magazine report that didn’t bother to assess rainfall. Instead, it looked at the impact of logging and burning. The original report suggested “up to 40 percent” of Brazilian rain forest was extremely sensitive to small reductions in the amount of rainfall, but the IPCC expanded that to cover the entire Amazon, the Times reported.

PeerReviewGate – The U.K. Sunday Telegraph has documented at least 16 nonpeer-reviewed reports (so far) from the advocacy group World Wildlife Fund that were used in the IPCC’s climate change bible, which calls for capping manmade greenhouse gases.

RussiaGate – Even when global warming alarmists base claims on scientific measurements, they’ve often had their finger on the scale. Russian think tank investigators evaluated thousands of documents and e-mails leaked from the East Anglia research center and concluded readings from the coldest regions of their nation had been omitted, driving average temperatures up about half a degree.

Related stories

One thought on “19 points that undermine the claims of global warming alarmists”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s