Tag Archives: Snopes

Facebook enlists left-wing Politifact and Snopes to censor news critical of Democrats

Why do people think that CNN are biased leftist clowns?
Why do people think that CNN are biased leftist clowns?

First, the story from The Daily Signal. Then, we’ll see examples of how Facebook’s censorship allies are biased against conservatives.

Daily Signal:

Facebook announced Thursday an aggressive plan to combat so-called “fake news,” giving users more power to report hoaxes and empowering fact-checking outlets as arbiters.

[…]Facebook is working with outside fact-checking organizations accredited by Poynter’s International Fact Checking Network to help it determine what content is fake. They include ABC News, FactCheck.org, PolitiFact, and Snopes—all of which have been accused of liberal bias in the past.

“We’ll use the reports from our community, along with other signals, to send stories to these organizations,” Mosseri wrote. “If the fact checking organizations identify a story as fake, it will get flagged as disputed and there will be a link to the corresponding article explaining why. Stories that have been disputed will also appear lower in News Feed.”

By putting these stories lower in the News Feed—the page you see when you log in—Facebook is reducing the likelihood that its users will see the content, and therefore, less likely to share it. But even in cases when they do see it, a “warning” will appear noting that the story has been disputed. These “flagged” stories can’t be promoted with an ad.

Yes, the same ABC News that employs for Clinton hatchet man George Stephanopolous. That’s who will be doing the “fact checking”. An example of a “fake news” site, by the way, is The Daily Wire, which is run by Harvard Law graduate Ben Shapiro.

Let’s look at another far-left Facebook partner: Politifact. Politifact is just a group of journalists from the Tampa Bay Times newspaper.

Avik Roy, health care policy expert at Forbes magazine, writes about Politifact’s assessment of Obama’s promise to Americans about keeping their health plans after Obamacare.

2008 PolitiFact before the election: ‘We rate his statement True’

Roy writes: (links removed)

On October 9, 2008, Angie Drobnic Holan of PolitiFact published an article using the site’s “Truth-O-Meter” to evaluate this claim: “Under Barack Obama’s health care proposal, ‘if you’ve got a health care plan that you like, you can keep it.’” The article assures us in its headline that “Obama’s plan expands [the] existing system,” and continues that “Obama is accurately describing his health care plan here…It remains to be seen whether Obama’s plan will actually be able to achieve the cost savings it promises for the health care system. But people who want to keep their current insurance should be able to do that under Obama’s plan. His description of his plan is accurate, and we rate his statement True.”

[…]As per PolitiFact’s usual M.O., Holan didn’t seek out any skeptical health-policy experts to suss out the veracity of Senator Obama’s signature claim. Instead, its sources included Jonathan Cohn, a passionate Obamacare supporter at The New Republic, and various interviews and statements of Mr. Obama. Holan simply took the “keep your plan” promise at face value, dismissing as dishonest anyone who dared suggest that Obama’s claim would be impossible to keep. “His opponents have attacked his plan as ‘government-run’ health care,” she wrote, the scare-quotes around “government-run” being visible to all.

PolitiFact’s pronouncements about Obamacare were widely repeated by pro-Obama reporters and pundits, and had a meaningful impact on the outcome of the election. Indeed, in 2009, PolitiFact won the Pulitzer Prize for its coverage of the 2008 campaign.

Here’s the screen capture from 2008:

Politifact caught with its pants on fire
Politifact caught with its pants on fire

Before the election, it’s true! And Obama got re-elected, because people believed that. But what happened after the election?

2013 PolitiFact after the election: ‘We rate his statement Pants On Fire’

Roy writes: (links removed)

On December 12, [2013] the self-appointed guardians of truth and justice at PolitiFact named President Obama’s infamous promise—that “if you like your health care plan, you can keep it”—its 2013 “Lie of the Year.”

[…]On November 4, Jacobson rated as “Pants on Fire” the President’s new claim that “what we said was, you can keep [your plan] if it hasn’t changed since the law passed.” Both pieces were edited by Angie Drobnic Holan, who had initially granted PolitiFact’s seal of approval to Senator Obama’s 2008 promise. Holan delivered the coup de grâce, declaring as PolitiFact’s “Lie of the Year” the “keep your plan” promise.

“The promise was impossible to keep,” says Holan in her December piece. Now she tells us! But none of the key facts that made that promise “impossible” in 2008 had changed by 2013. The President’s plan had always required major disruption of the health insurance market; the Obamacare bill contained the key elements of that plan; the Obamacare law did as well. The only thing that had changed was the actual first-hand accounts of millions of Americans who were losing their plans now that Obamacare was live.

And the screen capture from 2013:

Politifact says: we were just kidding! Kidding!
Politifact says: we were just kidding! Kidding!

So when Politifact rates a statement by a Democrat as true, what they really mean is that it’s pants-on-fire-false, but it’s election time so they don’t say that. It’s not like the critical assessments of Obamacare from health policy experts were not out there between 2007-2012. It’s just that the liberal journalism-major bloggers at Politifact couldn’t be bothered to read them.

What about Snopes? Maybe Snopes is more reliable than Politifact?

The Daily Caller explains:

Snopes’ main political fact-checker is a writer named Kim Lacapria. Before writing for Snopes, Lacapria wrote for Inquisitr, a blog that — oddly enough — is known for publishing fake quotes and even downright hoaxes as much as anything else.

[…]She described herself as “openly left-leaning” and a liberal. She trashed the Tea Party as “teahadists.” She called Bill Clinton “one of our greatest” presidents. She claimed that conservatives only criticized Lena Dunham’s comparison of voting to sex because they “fear female agency.”

[…]Lacapria — in another “fact check” article — argued Hillary Clinton hadn’t included Benghazi at all in her infamous “we didn’t lose a single person in Libya” gaffe. Lacapria claimed Clinton only meant to refer to the 2011 invasion of Libya (but not the 2012 Benghazi attack) but offered little fact-based evidence to support her claim.

After the Orlando terror attack, Lacapria claimed that just because Omar Mateen was a registered Democrat with an active voter registration statusdidn’t mean he was actually a Democrat. Her “fact check” argued that he might “have chosen a random political affiliation when he initially registered.”

Snopes is just spin for Democrat gaffes – playing defense for the DNC.

Can we verify that Snopes actually lies in order to defend Democrats. Well, yes –right here. Snopes lied about American flags being present throughout the first day of the 2016 Democrat convention.

It’s groups like these who are being relied upon to spot “fake news” for Facebook. When you are on Facebook, it’s important to understand that it is a web site run by Democrats, for the benefit of Democrats. There is no balance. There is no critical thinking. The simple fact of the matter is that many fake news stories are pushed by the leftist mainstream media, and ignored by the leftist “fact checkers”. Here’s one recent example of how that works.