Tag Archives: Media Bias

News media freaks out over dead lion, ignores Planned Parenthood organ harvesting

I'm Scheming Unborn Baby, and I approve of incrementalism
I’m Scheming Unborn Baby, and I have more value than a stupid lion

The best site for documenting media bias is Newsbusters. Let’s see what the mainstream news media reported about instead of reporting on the third Planned Parenthood organ harvesting video.

They reported on a stupid lion:

America’s anchors have spoken: the shooting of one lion vastly outweighs the trafficking of baby parts by a taxpayer-funded abortion giant.

In other words, the broadcast news shows spent more time in one day on Cecil the Lion than they did on the Planned Parenthood videos in two weeks.

The three broadcast networks, ABC, NBC and CBS censored the third video released Tuesday by the Center for Medical Progress (CMP) exposing Planned Parenthood’s practice of harvesting aborted baby parts — censored it at Planned Parenthood’s urging. But the news shows did find more than 14 minutes for a more important story: the “outrage” over the shooting of Cecil, a famed African lion, by an American dentist.

Tuesday, the networks spent 5 minutes, 44 seconds during their evening news shows on Cecil — and that’s not even counting the teasers. Wednesday morning, ABC, NBC and CBS lamented over the lion for 8 minutes, 17 seconds.

But they couldn’t do the same for a story of babies “picked” apart by tweezers.

The rest of that article outlines some of the extreme hand-wringing by the left-wing media over this MAN-EATING LION – and this is the same mainstream media that is ignoring the selling of the organs of babies pulled apart while they are still alive – for profit. It’s not a nice pet lion, it would eat you. And despite all their tears and concern for the lion, it would eat them, too. Really not sure where they are going with crying about this lion, and ignoring the unborn babies being chopped up and sold to ghouls for money. The latter seems worse.

Meanwhile, in the Obama administration, the Department of Health and Human Services says there is nothing to investigate about Planned Parenthood, because reasons.

Breitbart News:

In testimony before the House Education and the Workforce Committee Tuesday, Department of Health and Human Services (HHS) Secretary Sylvia Burwell said she had not viewed any of the videos regarding Planned Parenthood’s involvement in harvesting the body parts of aborted babies for sale, and that her office would not be conducting an investigation into the practices of the nation’s largest abortion provider.

Just remarkable to me that people on the left are freaking out about a stupid lion, but totally indifferent to 60 million unborn children being killed in this country alone, since Roe. v. Wade. Not to mention all the innocent victims of criminals. Why is it considered virtuous now to freak out over lions while ignoring innocent human beings who are dying? People are more important than lions, because they are made in the image of God, to know God. People are more important than lions.

Meanwhile, a California judge has ruled that no more videos that make Stem Express (the aforementioned ghouls) look bad may be released by the Center for Medical Progress.

Life Site News reports:

The California Superior Court has issued a narrow temporary restraining order preventing the Center for Medical Progress (CMP), a pro-life group, from releasing further undercover video footage taken of three top-level staff of StemExpress.

CMP is the organization behind the series of three videos released over the past three weeks exposing the alleged harvesting and sale of body parts from aborted babies by Planned Parenthood – body parts that are then purchased by StemExpress.

CMP has alleged that the fees paid by StemExpress to Planned Parenthood violate federal law prohibiting the sale and trafficking of human tissue.

While Planned Parenthood has claimed that the fees paid to them by StemExpress merely cover their costs, and fall within the bounds of the law, the video footage released so far has appeared to show Planned Parenthood employees seeking profit as part of the transaction.

In the most recent video, released Tuesday, a Planned Parenthood affiliate vice president was caught on video describing how the abortion organization can maximize profit. “I think a per-item thing works a little better, just because we can see how much we can get out of it,” Dr. Savita Sinde said of the aborted baby.

Nice First Amendment you have there, America. Shame if anything were to happen to it.

CMP should probably go ahead and release all the videos immediately, to stop the judges from silencing them.

ABC, CBS, CNN, and MSNBC all ignore Planned Parenthood organ harvesting story

Hillary Clinton and Planned Parenthood
Hillary Clinton and Planned Parenthood

Two stories from Newsbusters, the premier source for exposing media bias.

First story:

A taxpayer-funded organization reportedly selling baby hearts and livers should be a huge story. Not so, say the broadcast networks, which have devoted just 39 seconds to the story, out of the 9 hours and 30 minutes of news shows they’ve aired since it broke.

The broadcast networks censored an undercover video of Planned Parenthood senior director of medical services Dr. Deborah Nucatola explaining how her organization procures and sells the body parts of aborted babies. Of the three broadcast networks, only NBC has mentioned the footage released July 14 by the “anti-abortion” Center for Medical Progress (CMP) – in a mere 39 seconds.

[…]ABC and CBS turned a blind eye to the Planned Parenthood exposé — in favor of other, more pressing stories.

The pressing stories were just standard tabloid fluff, of course.

Second story:

While cable networks CNN and MSNBC on Tuesday looked the other way following the release of the disturbing video showing a Planned Parenthood executive discussing the sale of body parts from aborted babies, the Fox News Channel program Special Report offered a full report on the investigation by the Center for Medical Progress (CMP) from chief legal correspondent Shannon Bream.

Bream then outlined the contents of the video:

The Center for Medical Progress, or CMP, launched this website today by releasing a video it says is the result of a two-and-a-half-year undercover investigation into practices at Planned Parenthood. In the video shot in the Los Angeles restaurant last summer, a woman identified as Dr. Deborah Nucatola, senior director of medical services for Planned Parenthood, discusses the transfer of fetal body parts harvested after abortion.
After a soundbite from the video, Bream noted that “[f]ederal law bans the sale of human organs as well as commercial trafficking of body parts from an aborted fetus” with actors working for CMP even “ask[ing] if doctors could perform custom-tailored abortion with the goal of harvesting specific organs and hearts” (to which Nucatola confirmed as being a possible option).

Adding at the end of her report, Bream mentioned that “the woman identified as Planned Parenthood’s senior director of medical services says prices per body part would likely range from $30 to $100.”

Here’s a clip of Fox News’ coverage:

By far, the best program on FNC is Special Report, and you can see why. They will tell you the news that does not fit the secular left’s agenda.

I thought that this related clip featuring Christian apologist Sean McDowell was very telling about media bias:

The mainstream media tells the story that it wants to tell, in order to sway public opinion towards the secular left – towards Democrats.

I spotted this related article on Breitbart News, which listed 10 other major stories that the left-wing media declined to cover:

  1. ACORN Corruption
  2. Obama Politicizing the NEA For Propaganda Purposes
  3. Democrats Lie About Tea Party N-word
  4. Dylann Roof and the Breakdown of Federal Background Checks
  5. Clinton Foundation Scandals
  6. Hillary Clinton’s Secret Email Account and Server
  7. IRS Persecutes Obama’s Political Enhemies
  8. Obama’s Increased Surveillance State
  9. DOJ Seizes AP Phone Records
  10. Benghazi

These are individual examples, but there are also studies that look at the aggregate data. If you want to see the research on media bias, I have written about the studies here in a previous blog post.

Related posts

George Stephanopolous was a member of the Clinton Global Initiative in 2010 and 2011

White House Senior Advisor George Stephanopolous with President Clinton in the Oval Office
White House Senior Advisor George Stephanopolous with President Clinton in the Oval Office

(Image source: Time Magazine)

The text at the bottom of the April 4, 1994 Time Magazine cover says: “White House Senior Advisor George Stephanopolous with President Clinton in the Oval Office”.

Breitbart News has more news on the ABC News defense of the Clinton Foundation by former Clinton administration top aide George Stephanopolous.

Excerpt:

George Stephanopoulos’ connections to the Clinton Foundation may be more substantial than he has so far admitted.

An archived page of the Clinton Global Initiative website lists George Stephanopoulos as a “notable member” for the years 2010 and 2011. ABC News has confirmed Mr. Stephanopoulos was a member during both years.

Blogger Jeryl Bier first noticed Stephanopoulos’ name on a CGI list of “notable past members.” The site did not specify when each individual listed had been a member. However, the Internet archive shows that Stephanopoulos was listed as a notable member in 2010 and 2011 along with a list of other well-known media members like Matt Lauer and Anderson Cooper.

[…]Breitbart News contacted ABC News and was told that Mr. Stephanopoulos did not pay a membership fee in either 2010 or 2011. According to a spokesperson, he was listed as a member because he moderated a panel for CGI events both of those years.

The Internet archive does not have a cache of the notable CGI members prior to 2010, but according to publicly available sources, Stephanopoulos also participated in CGI events in 2005, in 2006, in 2007 and in 2009. Therefore, it’s possible he was considered a member for every year between 2005-2011, with the possible exception of 2008, when he does not appear to have taken part in any CGI event.

On Wednesday of this week, the Washington Free Beacon discovered that ABC’s Stephanopoulos was listed on the Clinton Foundation website as a donor. WFB reporter Andrew Stiles contacted ABC News to confirm those donations. Rather than respond to the WFB, the spokesperson for ABC News appears to have leaked the story on the donations to Politico.

Politico is a left-wing organization, and they would have spun the story to protect the Clintons and ABC News. It amazes me that anyone looks to the mainstream media for news. Why would you trust people to tell you the truth about Clinton when they donated to the Clinton Foundation, did events for the Clinton Global Initiative, helped to get Bill Clinton elected President as a top aide, then worked in Bill Clinton’s administration as White House Communications Director?

Remember what Stephanopoulos did to Romney during the last Republican primary debate?

The radically leftist New York Times summarizes the clip above:

In 2012 advisers in the Romney campaign actively lobbied to exclude Mr. Stephanopoulos from the primary debates to no avail. Conservatives say their fears were borne out during the ABC News debate in New Hampshire that year. Mr. Stephanopoulos repeatedly asked Mr. Romney if he believed that states could outlaw birth control — a question that the Romney campaign saw as off-point and far afield of the issues that concerned voters. Mr. Stephanopoulos pressed repeatedly, asking six follow-up questions.

That’s right. He asked 7 questions about a topic that as relevant to the campaign as Clinton’s affairs with Monica Lewinsky. He did it in order to smear Republicans.

Related posts

ABC News anchor who defended Clinton Foundation donated $75,000 to Clinton Foundation

White House Senior Advisor George Stephanopolous with President Clinton in the Oval Office
Text at the bottom: White House Senior Advisor George Stephanopolous with President Clinton in the Oval Office

(Image source: Time Magazine)

The text at the bottom of the April 4, 1994 Time Magazine cover says: “White House Senior Advisor George Stephanopolous with President Clinton in the Oval Office”.

Whenever the story is media bias, the web site to go to is Newsbusters.

First article:

ABC news host George Stephanopoulos admitted Thursday he had donated $75,000 to the Clinton Foundation and did not disclose this conflict of interest to viewers before interviewing the author of a book critical of the foundation’s foreign donors and influence over Hillary Clinton at the State Department.

Stephanopoulos, a former Bill Clinton communications aide, interviewed Clinton Cash author Peter Schweizer on the April 26 edition of This Week, where he pushed back against his reporting and Schweizer himself, repeating Democratic attacks that he had a “partisan interest” in disparaging the Clintons.

“They say you used to work for President Bush as a speech writer. You are funded by the Koch brothers,” he said. “How do you respond to that?”

“As you know, the Clinton campaign says you haven’t produced a shred of evidence that there was any official action as secretary that supported the interest of donors,” he asked later. “We’ve done investigative work here at ABC News, found no proof of any kind of direct action. An independent government ethics expert at the Sunlight Foundation Bill Allison wrote this: ‘There’s no smoking gun. No evidence that the changed policy based on donations to the foundation. No smoking gun.’ Is there a smoking gun?”

Stephanopoulos did not point out that the Sunlight Foundation is funded by left-wing billionaire George Soros.

[…]The story came to light when the Free Beacon‘s Andrew Stiles discovered Stephanopoulos’ donation and requested a comment from ABC News. Stephanopoulos then confirmed the donation to Politico and issued an apology for not disclosing it beforehand, and ABC announced it would not take any punitive action against him.

Second article:

Talking to Bloomberg Politics correspondent Joshua Green on Wednesday, Clinton Cash author Peter Schweizer said he was “really quite stunned” by the revelation that ABC News anchor George Stephanopoulos gave $50,000 to the Clinton Foundation. Schweizer called it a “massive breach of ethical standards” for the Bill Clinton operative turned journalist.

Referencing a contentious interview with Stephanopoulos for This Week on April 26, Schweizer observed: “He fairly noted my four months working as a speech writer for George W. Bush. But he didn’t disclose this?” In that exchange, Stephanopoulos accused Schweizer of having a “partisan interest” in writing a book critical of the Clintons.

In 2014, Stephanopoulos offered a glowing puff piece on the Clinton Foundation, hailing it as an organization that “brings together world leaders…and celebrities, re-imagining the world and taking action.”

Also on Thursday, Kentucky Senator and Republican presidential candidate Rand Paul told The New York Times that Stephanopoulos should not be permitted to moderate any 2016 debates: “It’s impossible to divorce yourself from that, even if you try. I just think it’s really, really hard because he’s been there, so close to them, that there would be a conflict of interest if he tried to be a moderator of any sort.”

And Rand Paul is getting what he asked for, the former Clinton administration communications director George Stephanopolous will not be moderator of a GOP debate. Honestly, why was he in there in the first place? You might as well pick Satan to moderate a debate on the resurrection of Jesus. I’m really not sure why ABC News would make him their chief anchor, since the man is a diehard Democrat. A top Clinton aide, and White House Communications Director when Clinton was President. Do you know what the White House Communications Director does? He just says whatever he has to to make the President look good.

A fair moderator of GOP debates? Give me a break.

The radically leftist New York Times reminds us what Stephanopolous did in the 2012 presidential debate he moderated:

In 2012 advisers in the Romney campaign actively lobbied to exclude Mr. Stephanopoulos from the primary debates to no avail. Conservatives say their fears were borne out during the ABC News debate in New Hampshire that year. Mr. Stephanopoulos repeatedly asked Mr. Romney if he believed that states could outlaw birth control — a question that the Romney campaign saw as off-point and far afield of the issues that concerned voters. Mr. Stephanopoulos pressed repeatedly, asking six follow-up questions.

That’s right. He asked 7 questions about a topic that as relevant to the campaign as Clinton’s affairs with Monica Lewinsky. He did it in order to smear Republicans.

ABC News is, of course, not punishing him from reporting on a foundation that he donated to.

The original source for this story was the Washington Free Beacon. Credit where due.

Related posts

Media silent on DOJ report that refutes their “hands up, don’t shoot” myth

CNN reporters spread lies about Ferguson
CNN clowns lie about Ferguson “hands up, don’t shoot”

Yesterday, I reported on how the Department of Justice had found officer Darren Wilson innocent, and asserted that the mainstream media that spread lies about him would not correct their lies.

Newsbusters reported on how the mainstream media reported on the DOJ report.

Excerpt:

“Hands Up, Don’t Shoot” has been the rallying cry of Ferguson protesters since officer Darren Wilson fatally shot Michael Brown on a Missouri street last August. Brown, the “gentle giant,” was shot while trying to surrender or de-escalate his encounter with Wilson. It was an article of faith on the left, and the three networks used the phrase 140 times in their coverage of Ferguson.

Now, the DOJ report and Attorney General Eric Holder have admitted that the catch phrase was based on false witness accounts. None of the networks apologized or admitted their own reporting spread that false narrative. Instead, they focused on DOJ’s assertions of racism in the Ferguson police department. 

In a press conference yesterday, AG Holder admitted that a false account of events had mysteriously gained popularity with the public, but he wouldn’t admit the media had some small part in this. “I recognize that the findings in our report may leave some to wonder how the department’s findings can differ so sharply from some of the initial, widely reported accounts of what transpired,” he said, “It remains not only valid – but essential – to question how such a strong alternative version of events was able to take hold so swiftly, and be accepted so readily.” 

Er, it might have something to do with people in the media and government (Holder very much included) being all too eager to believe, or at least cynically parrot that “alternative version.” For example, the “Hands Up, Don’t Shoot” phrase was mentioned 34 times by NBC, 51 by ABC and 55 by CBS from August 9, 2014 to March 3, 2015.

But only the CBS Evening News, which gave 42 seconds to clearing Wilson, noted that there was “no credible evidence Brown had his hands up attempting to surrender.”

[…]It’s not just the broadcast news that was complicit in spreading false information and adding fuel to the fire in the Ferguson case. Shockingly, a CNN panel even participated in siding with the protesters by hosting their own, “Hands Up” protest after the grand jury found Wilson not guilty of any criminal charges in December.

You can see the CNN panel raising their hands in order to spread the “hands up, don’t shoot” lie in the photo above.

Is media bias real?

From the Washington Examiner, a study of the political contributions made by the mainstream media.

Excerpt:

Senior executives, on-air personalities, producers, reporters, editors, writers and other self-identifying employees of ABC, CBS and NBC contributed more than $1 million to Democratic candidates and campaign committees in 2008, according to an analysis by The Examiner of data compiled by the Center for Responsive Politics.

The Democratic total of $1,020,816 was given by 1,160 employees of the three major broadcast television networks, with an average contribution of $880.

By contrast, only 193 of the employees contributed to Republican candidates and campaign committees, for a total of $142,863. The average Republican contribution was $744.

[…]The data on contributions by broadcast network employees was compiled by CRP at the request of The Examiner and included all 2008 contributions by individuals who identified their employer as one of the three networks or subsidiaries. The data does not include contributions by employees of the three networks who did not identify their employer.

The CRP is the organization behind OpenSecrets.org, the web site that for more than a decade has put campaign finance data within reach of anybody with an Internet connection.

President Obama received 710 such contributions worth a total of $461,898, for an average contribution of $651 from the network employees. Republican presidential nominee Sen. John McCain received only 39 contributions totaling $26,926, for an average donation of $709.

And more from a study done by the radically leftist MSNBC.

Excerpt:

MSNBC.com identified 143 journalists who made political contributions from 2004 through the start of the 2008 campaign, according to the public records of the Federal Election Commission. Most of the newsroom checkbooks leaned to the left: 125 journalists gave to Democrats and liberal causes. Only 16 gave to Republicans. Two gave to both parties.

The donors include CNN’s Guy Raz, now covering the Pentagon for NPR, who gave to Kerry the same month he was embedded with U.S. troops in Iraq; New Yorker war correspondent George Packer; a producer for Bill O’Reilly at Fox; MSNBC TV host Joe Scarborough; political writers at Vanity Fair; the editor of The Wall Street Journal’s weekend edition; local TV anchors in Washington, Minneapolis, Memphis and Wichita; the ethics columnist at The New York Times; and even MTV’s former presidential campaign correspondent.

I think that we need to be really careful when we watch the mainstream media news channels. It’s not good to willingly subject ourselves to lies that we find comfortable – that fit within our already-established prejudices. As you can see from the handling of the DOJ report on Ferguson, we should be skeptical of what we hear from the news media.